Er din bil ved at være færdig?
Har din bil mange år på bagen efterhånden, eller er der nogen vitale dele på den, som det måske ikke kan betale sig at få repareret? Så står du nok over for valget om, hvorvidt bilen skal på værksted, eller det er nu, den skal skrottes.
For og imod skrotning?
Har du igennem de sidste år ofret en del på reparationer, så kan det være svært at afgøre, hvor længe du skal blive ved med det. Er det nu, den er skrotningsklar, eller skal du lige få den aktuelle skade ordnet?
Det er jo en meget stor udskrivning at købe en anden bil, på den anden side så kan det jo være, at den lige kan holde et par år mere, hvis du får lavet dit eller dat.
På den længere bane kan det jo sagtens blive dyrere at blive ved med at køre på værksted med den.
Vend det med din mekaniker
Hvis din mekaniker har kendt dig og din bil længe, så vil han nok kunne give dig et realistisk bud på, om det er tid til en skrotning, eller der er flere år tilbage i bilen. Det bud kan du jo så tage med i dine overvejelser, når du skal afgøre, om tiden er inde til en skrotning.
Du kan også se lidt nærmere på denne hjemmeside for bilejere, for her kan du få mange forskellige vinkler på det at være bilejer.
Når det er tid til skrotning
Når det definitivt er tid til skrotning, er det vigtigt, at det bliver gjort miljømæssigt ordentligt. Der findes helt klare regler for, hvordan et bilvrag skal bortskaffes. Læs meget mere om regler og procedure for skrotning, sådan at du får den nødvendige information i forhold til hele proceduren.
Selv om det måske er vemodigt at skrotte en bil, så bør det i hvert fald blive gjort efter reglerne.