Hvad betyder din visuelle identitet?

17 March 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Din visuel identitet er vigtigt fordi det er dit image du præsenterer til omverdenen. Det er derfor at det er så vigtigt, at det er enkelt og det skal appellere til dine kunder og fortælle dem hvad du som virksomhed står for. Hvis du er en virksomhed med en grøn profil, der appellere til unge mennesker skal din visuelle indentitet udtrykke dette. Er dine kunder ældre og konservative, så er det det dit logo skal udtrykke. Derfor er det en god ide at starte med at lægge en overordnede strategi med din grafiker. Det kunne f.eks. være logoshop.dk.

Hvad er et rigtig godt logo?

Et rigtig godt logo er et som folk genkender og som de forbinder og genkender som din virksomheds. Dit logo skal fungere på alt fra din telefon, til din hjemmeside og alt dit markedsføringsmateriale. Dvs. det skal kunne genkendes når det er 1 cm. stort og flere meter. Det skal kunne fungere for mænd, kvinder, unge og gamle. 

Dit logo og din visuelle identitet skal få nye kunder til at tro, at du kan levere det de har brug for i en god og høj kvalitet, så det er vigtigt at du efterlader et godt første håndsindtryk for ellers vil de se sig om efter en anden. Med mindre at du har folk der anbefaler dig og kan stå inde for dig, svarer det lidt til at du bedømmer en bog på omslaget. Virker omslaget kedeligt, kan det være nok så god en bog, du køber den ikke. 

Det kan blive dyrt at spare

Da dit logo er så vigtigt for hvordan du opfattes er det et forkert sted at spare og lave det selv eller få en god veninde, der har lavet et enkelt eller 2 på hobbyplan. Brug de penge der skal til, det er en investering, der kommer igen mange gange senere hen. 

More articles

02. November 2024

Lejebolig i Skive